Hmm

Ade ke lagi orang yang boleh bersama dengan kita masa susah atau senang? Wujud ke lagi manusia yang macam ni? Aku teringin nak jumpa orang yang macam tu, aku nak tabik la kan. Kenapa? Sebab aku tak pernah lagi jumpa orang yang bila kita susah, dia tak tinggalkan kita. Siapa yang nak hidup susah? Cuba bagitahu aku. Siapa yang nak susah? Takde siapa dalam dunia ni yang nak hidup susah. Semua nak hidup senang, mewah. Sebab tu artis artis sanggup cilok laki orang, sanggup jadi perosak rumahtangga orang semata mata sebab nak hidup senang, hidup mewah. Hey, come on laa, penipu laa kan kalau siape kata sanggup "susah senang sama sama". Aku dah tak percaya quotes tu. Selama ni pun aku susah, takde siape pun nak tolong aku melainkan aku tolong diri aku sendiri. Atau aku merayu mintak orang tolong *ni kes hilang maruah dah, sebab tu aku mintak tolong orang*. Kalau aku tak mintak tolong, mampus laa aku sorang sorang hadap masalah. Takde siape pun nak bantu aku. Jangan kan bantu, nak tanya apa masalah aku pun takde siapa yang nak tanya. Ape ape hal memang aku sendiri kena buat.

Baru ni aku call MARA, mintak tangguh bayaran sebab aku takde kerje lagi, tapi diorang cakap kerja ke tak ke wajib jugak bayar 100 sebulan tu. Nangis aku dengar, seriously aku memang takde duit sekarang *even saat aku taip entry ni pun aku tengah pokai*. Takde siape pun nak tolong aku. Kerja aku mintak semua tak dapat. Aku rasa aku nak merantau la kot. Tinggal kan semua ni. Tinggalkan apa yang aku ada sekarang. Sebab diorang pun bukannya tolong aku. Tetap jugak aku sorang sorang hadap semua ni. Aku mesti cari kerja jugak. Aku nak bayar 1000 sebulan. Mara mintak 100 aku nak bayar 1000. Biar cepat habis. Dan cepat jugak habis derita aku ni.

Hati aku sakit. Sakit sangat. Bercampur semua kesakitan yang aku lalui ni. Takpe la kan, orang taknak tolong, udah udah laa mintak simpatinya. Kalau sampai tahap aku perlu jual maruah aku semata mata nak bayar hutang, aku akan lakukan. Apa pun aku buat. Halal ke haram ke aku taknak amek kisah dah. Sebab aku amek kisah halal haram hidup aku susah macam ni. Menyesal. Tapi dah tak guna.

Aku taknak kawen selagi hutang aku tak habis. Apa nak jadi jadi lah. Aku tak peduli. Dia nak cari lain? Dia punya pasal lah. Aku tak nak amek tau dah. Dia pun tak amek tau hal aku, kenapa aku nak amek tau hal dia. Cinta? Aku cinta kan dia ke? Entah. Aku tak tahu. Perasaan macam dah takde. Bila ada, dia buat aku macam sampah. Aku tunang dia? Tunang ke macam ni? Aku rasa macam aku ni tempat hilangkan bosan dia je. Takpe lah, aku dah biasa dilayan macam sampah. Tunggu hati ni nak beku je. Aku taknak dah bukak hati ni untuk sesiape kalau last time ni hati aku beku. Never! Biar lah anak dara tua pun, asal hidup aku bahagia. Laki sekarang semua tak guna.

Bodoh. Aku bodoh! Percaya ada orang nak sama sama dengan aku susah senang. Phuih. Boleh pergi mampus.

You May Also Like

0 budak cakap-cakap