Untitle me

by - 10:16 pm

Assalamualaikum..aku tak tahu nak mulakan dari mana..tapi seriously aku rasa macam entah laa..aku celaru..betul ke semua tindakan yang aku buat ni?

1 February haritu aku bertunang..entah laa..seronok ke tak, aku tak tau..mula aku rasa seronok, tapi sekarang aku rasa macam aku buat keputusan yang salah..aku rasa macam tak patut aku bertunang sekarang..aku rasa macam aku taknak sesiapa..aku taknak sesiapa..sebab walaupun aku dah bertunang tapi aku rasa aku sorang sorang jugak..belum lagi kahwin ni..aku rasa macam semua ni tak patut jadi..aku silap..aku tak patut bertunang, aku tak patut kahwin dengan sesiapa pun..rasanya takpe ke kalau aku nak putuskan? Mesti mak dengan abah malu nanti..huhu..

Aku nak pergi jauh jauh je..tu je..aku nak pergi jauh jauh sorang sorang..pergi tempat yang takde siapa pun yang akan kenal aku..seriously aku trauma dengan semua orang..aku dah tak boleh nak percaya sesiapa..semua orang sama je..konon nak sama sama dengan aku susah atau senang, tapi semua orang yang cakap camtu dengan aku pergi tinggalkan aku hadap masalah sorang sorang..orang yang macam tu ke nak aku percaya? Semua orang sama je..suka tipu aku..bila tengah senang, rapat dengan aku..bila aku ada masalah, semua tinggalkan aku jauh jauh..biarkan aku sorang sorang..

U know what, aku lemah sangat sekarang ni..banyak sangat masalah aku nak hadap..sometimes aku rasa nak sangat someone untuk aku kongsi rasa..kongsi masalah, dorong aku untuk selesaikan..tapi entah laa..takde siapa pun nak dengar..aku telan sorang sorang..takpe laa, aku mengalah..biar je laa aku sorang sorang..aku okey..memang, aku perlukan sangat seseorang yang boleh teman aku lalui semua ni..tapi aku tak jumpa pun sesiapa..maaf lah belog, bila ada masalah je aku cari kau..sebab kau je yang selalu teman aku bila aku sunyi, bila aku sedih, bila aku perlukan seseorang untuk dengar aku, bila aku perlukan seseorang untuk gurau senda, gelak ketawa..aku cuma ada kamu je belog..dari dulu lagi..sampai aku dah punya tunang, aku tetap pilih kamu untuk aku luahkan segalanya..sebab dia tak nak dengar pun..apa pun masalah semua dia suruh aku setel sorang sorang, setel sendiri..

Aku dapat bayangkan kehidupan aku lepas kahwin nanti..mesti segalanya aku buat sorang sorang kan..kalau pun aku ditakdirkan pregnant, mesti pergi cek doktor sorang sorang, happy sorang sorang, buat kerja rumah dah semestinya aku sorang sorang..kalau ada masalah pun mesti aku sorang sorang, kalau sakit ke demam ke, mesti aku sorang sorang jugak..nampak nya encik belog, kamu laa jadi suami saya nanti ye..kamu je yang takkan tinggalkan saya sorang sorang..kamu sentiasa ada dengan saya kan..nanti kalau saya happy, atau apa pun, saya share dengan kamu ye? Janji tau kamu dengar apa saya nak cerita nanti..hehe..takpe laa, aku rasa aku tak perlukan sesiapa untuk jaga aku nanti..aku boleh buat semuanya sorang sorang..aku kuat..aku tak perlukan "suami".. buat apa kan ada suami kalau nanti segalanya aku sorang sorang..

Aku kuat..aku tak perlukan lelaki dalam hidup aku..kalau takdir aku kahwin nanti pun, aku mesti kena buat segalanya sorang sorang..sekarang pun sorang sorang kan..aku nak cari kerja, aku nak sibukkan diri aku biar aku balik rumah tengah malam atau tak balik rumah langsung..sekurang kurang nya nanti aku tak rasa kesunyian, aku tak rasa aku ditinggalkan..aku kecewa dengan semua orang..janji diorang semua tipu..konon cinta kan aku, konon sayang kan aku..tapi semua tu tipu je..aku tau..tipu je semua tu..biar laa apa orang nak kata nanti, aku tetap akan teruskan hidup bujang aku walaupun aku dah kahwin nanti..sebab aku yakin, suami aku nanti mesti abaikan aku, mesti suruh aku hidup sorang sorang..sapa kata perempuan perlukan kasih sayang? Aku taknak pun..Kasih sayang aku dah mati..aku taknak sayang sesiapa sebab kalau aku sayang orang nanti mesti orang tu tinggalkan aku macam sampah..biar laa..biarkan je segalanya..hati aku dah patah..semua orang penipu..

You May Also Like

0 budak cakap-cakap