Tertekannya

Emm lama dah tak meluah hati kat sini..sory blog, this time aku memang dah tak tahan lagi..aku tak tahu nak cerita ngan siapa..semua orang seems like "lantak kau lah" kat aku..

Okey..aku stress sangat bila fikir bab hutang pelajaran aku yang tergendala dulu tu..30k weyh mana aku nak cekau duit? Dah laa semua kerja yang aku apply semua tak dapat..apa lagi yang aku kena buat? Sepatutnya aku dah kena baya start bulan ni sampai tahun 2026..lama lagi weyh..macam mana ni..huhuhu

Dah tu aku stress bila fikir hal tunang, kahwin..aku tak tahu laa, bila gabungkan dua stress ni, aku jadi 50-50 nak kahwin ke tak nak..hutang aku banyakkkkkk sangatttt..kalau aku kahwin, aku kerja, macam mana dengan tanggungjawab aku kat keluarga..boleh ke aku bahagikan masa kerja dengan hal rumah tangga?

Ya Allah, aku stress sangat sekarang ni..seriously, aku nak sangat mengadu dengan orang yang boleh faham aku..yang tahu apa keadaan aku..aku rasa sesak, sesak dengan semua hal ni..aku rasa macam aku nak larikan diri dari semua orang, aku nak jadi halimunan, biar takde sesiapa yang cari aku, sedar wujudnya aku..tapi aku tak boleh

Isu kahwin tu, aku pun bukannya gatal sangat nak kahwin awal..tapi aku kalau boleh taknak dah buat buat dosa maksiat..dosa dah banyak, lagi nak tambah ke? Tapi bila fikirkan hutang, aku rasa macam taknak kahwin..sebab aku tahu, suami aku nanti takkan tolong aku bayar hutang tu..sama je kan dengan situasi aku tak kahwin, bujang, kerja then bayar hutang aku sendiri..pada siapa lagi aku nak harap masa tu? After all aku tetap kena depend dengan diri sendiri, buat apa aku ada suami

Entah laa blog..aku sedih, aku stress, aku frust..engkau je laa yang faham aku..yang tahu keadaan aku..yang setia dengar luahan hati aku..dengan manusia, diorang tak faham aku..aku cakap A, diorang kata B..diorang tak pernah cuba nak letakkan diri diorang dalam tempat aku, keadaan aku..

Okey laa, aku rasa had ni je laa dulu..nanti ade lagi aku taip lagi okeyh...huhu

Ciao

You May Also Like

0 budak cakap-cakap