coretan hati yang sedang lara...

hati..mengapa engkau bersedih?pertanyaan ini kerap kali aku lontarkan pada hari ini dan saat ini juga...aku dapat merasakan sesuatu yang buruk seertinya akan berlaku ke atas diri aku....hati ini aku rasakan seperti adanya nada nada sayup yang kedengran...bak kepingan kepingan daun kering yang ditiup angin...sungguh sayu...mengapa semua ini harus terjadi kepada diri aku?ya,mungkin ini adalah ujian ALLAH kepadaku untuk lebih mengenal siapa DIA...namun,aku masih ragu,mengapa aku seperti dapat merasakan sesuatu yang kurang enak...?


malam ini,aku ingin mencoretkan sebuah perjalanan PERSAHABATAN dan PERCINTAAN yang aku lalui..izinkan aku merungkai dahulu kisah persahabatan aku...SAHABAT bagi ku?sangat besar nilainya...aku sangat sangat menghargai cebisan cebisan kenangan aku bersama setiap sahabat aku...walaupun kali ini sangat berbeza tanpa mereka,tapi aku sentiasa mengingati mereka...sahabat ketawa mudah dicari sahabat menangis sukar untuk kita jumpa...kadangkala aku berfikir...ada benarnya juga kata kata ini...sahabat menangis sangat sukar untuk kita jumpai...mengapa?aku sendiri tidak mengerti...mungkinkah nilai sense of human mereka semakin menipis?ataupun mereka tidak mempunyai jiwa yang halus?entahlah...sangat sukar untuk ditafsirkan oleh jiwa aku...sahabat lah yang selalu buatkan jiwa aku kadangkala memberontak...ingin ditegur,mereka terlalu manja...khuatir juga aku jika mereka terasa hati dengan teguran yang aku titipkan untuk mereka...aku sungguh tidak dapat mengerti...

PERCINTAAN pula bagi aku...kadangkala sesuatu yang indah bagi aku...sama juga seperti persahabatan,kadangkala kau akan menangis,kadangkala ianya membuatkan kau tersenyum sendiri...aku sendiri tidak pasti adakah aku beruntung mempunyai seorang kekasih yang kadangkala memahami aku,kadangkala tidak..kadangkala buat aku berada di dalam kekalutan,bahagia,sedih,terasa hati dan macam macam lagi..sungguh aku tidak tahu aku bertuah atau pun tidak...tapi sejujurnya,aku takut untuk memiliki cinta lagi...makin aku mengejar cinta,makin aku memperolehi kegagalan...cinta itu seperti mengejar sang rama rama...makin dikejar semakin jauh rama rama akan menghindar...tetapi,jika dibiar,rama rama itu akan datang kepada kita tanpa kita menduga....







jadi,konklusi nya di sini,aku sedar aku hanya seorang insan biasa,aku tak mampu untuk menghalang pemergian sahabat aku dan kehadiran sang pencinta dalam hidup aku...aku masih cuba untuk meneruskan kelangsungan hidup aku seperti biasa...segala galanya seperti biasa...walaupun hati kau sangat perit untuk menerima kesedihan ini,tapi aku yakin it will heal with time...

You May Also Like

0 budak cakap-cakap