akhirnya


woww..akhir nya setelah sebulan aku ignored encik belog ni..aku kembali menaip..atototo,nasib baik awak tak merajuk kan encik belog. hehehe. so, ini malam aku nak menaip tentang hati aku. ish,asal sedih je kamu cerita kat belog,bila gembira tak nak pulak cerita. haipp bukan macam tu la. bukan aku cari masa aku sedih je,tapi kebetulan malam ni aku ada masa nak taip plus sebelum ni dah sebulan laptop edi pakai. nak taip kat laptop dia tak best. hukhukhuk. okey laa di maaf kan..hehehe.. 

well malam ni aku rasa sedih sikit.. kenapa? sebab aku rasa macam aku ni penyebuk je dalam hidup seseorang. dah laa aku rampas dia dari orang lain.. orang yang selayak nya dengan dia.. sepatut nya memang aku yang patut pergi kan. pergi jauh jauh. aku tak layak untuk dia. aku banyak kekurangan. aku tak pandai nak jaga hati dia. aku selalu mungkir janji. aku tahu aku tak bahagiakan dia. aku tahu dia tak bahagia dengan aku. aku tahu. aku tahu siapa aku bagi diri dia.

sedih sangat rasa. aku ke yang salah sebab sayang kan dia? aku ke yang salah percaya yang dia janji tak nak lukakan aku? salah ke aku.. aku tak harap ape ape pun cuma jangan permain kan perasaan aku. tu je. aku tak mintak hadiah mahal mahal, aku tak mintak apa apa pun.. hati.. Ya Allah,jangan laa nangis nana. sabar. sabar. phiuhh.. aku kuat, aku tabah. aku boleh lalui semua ni. aku boleh lalui sendiri. 

tapi aku dapat rasa macam aku ni tak patut ada dalam hidup dia. like seriously, aku tak patut ada. sepatut nya Nadhirah tu yang ada kat tempat aku sekarang. macam aku baca dulu chat diorang, bahagia. tak macam aku. aku tak pandai, belajar tak habis, apa pun aku takde. aku takde kelebihan langsung yang boleh di banggakan. aku tak reti masak, segalanya aku tak tahu. aku jahat, aku tak baik, aku tak pandai jaga hati orang. aku deserved di tinggalkan. aku sepatut nya sorang sorang. 


okey.. semua salah aku. tah laa.. aku perlukan seseorang untuk dengar aku. aku taknak dia cakap ape ape cuma dengar je dan tenang kan aku. tanya, "what happened dear? something goes wrong? share it with me" dengan penuh kasih sayang tanpa penat walaupun aku kata "takde ape ape". percaya laa, aku cakap tade pape tu laa yang sebenar nya ade sangat sangat yang buat aku sedih. selalu nya perkataan tu aku akan cakap  bila air mata aku nak jatuh. selalu macam tu. "takde apa apa" tu cuma kekuatan aku untuk jangan menangis walaupun hakikat nya hati aku sangat tak kuat. bukan simply "K".. takpe laa kan.. aku paham, sibuk kan sampai takde masa nak tahu perasaan aku. aku paham. lagipun perasaan aku tak penting untuk diketahui. sebab tu aku senyum bila aku sedih sebab aku tahu,takkan ada orang yang care bila aku sedih. takde sape pun yang peduli. orang cuma tahu yang aku selalu gembira. gembira dengan kehidupan aku. 


pura pura gembira pun boleh jugak kan. sedih sendiri sendiri pun takpe. everything gonna be alright. aku yakin diri aku. aku kuat aku tabah. aku boleh lalui sendiri. aku tak perlu siapa siapa. 


jatuh hati atau hati dijatuhkan? menerima cinta memang mudah,melupakan cinta memang sakit. masa je yang boleh sembuhkan luka tu. luka. penat dah terluka. hati dah cuma tinggal cebisan. takpe lah,aku akan jaga cebisan ni baik baik supaya takde sape boleh sentuh dia,sakiti dia. cebisan ni laa akan jadi kekuatan aku untuk tempuh masa hadapan. hati aku tak penting untuk sesape. takpe,aku mampu jaga sendiri hati ni,diri ni. aku kuat. aku ade encik belog kalau aku sedih nak cerita ape ape. walaupun dia tak mampu bersuara, jadi tempat meluah je dah cukup. mendengar luahan aku tanpa berkata apa apa pun aku dah appreciate sangat. bukan senang nak cari orang yang boleh mendengar cerita kita. tak semua orang boleh simpan cerita kita. 

takpe laa nana. percaya laa.. semua ni akan okay. kuat je okay. kesedihan ni pasti akan pergi dengan senyuman kau. :)

p/s : sweet cerita atas ni..

You May Also Like

0 budak cakap-cakap