luahan hati II

by - 11:27 am

erm..hari ni hati nana kosong giler..kosong?ye,kosong..dah lama nana tak mencoretkan isi hati nana kat blog..cuma blog lama tu je yang tahu perjalanan hidup nana..tapi sayangnya blog tu dah tak boleh nak access...maybe someone dah remove...oke,fine..remove laa blog tu..semua memori memori kat dalam tu...tapi dalam fikiran nana,still nana ingat apa yang nana lalui selama ni..


nana selalu fikir..akan ada ke jodoh untuk nana?teringat masa sekolah dulu,cikgu fizik nana pernah cakap,kadang kadang kita tengok ada orang yang tak kahwin..kenapa?mungkin sebab jodoh dia dah meninggal awal..erm,betul ke camtu?entah entah kan,jodoh nana dah meninggal awal...who knows right?

tapi,kalau la ditebak tentang soal cinta pada nana,jujur dari hati nana,nana cakap nana rasa kosong..kosong sebab nana takde sesiapa pun..nana tak macam orang lain,ada tempat meluahkan rasa,ada tempat nak bergurau senda...nana takde semua tu..nana cuma ada kawan yang memahami nana..

jujur nana cakap,nana jealous tengok orang yang ada pasangan...nana jadi sebak..nana tak pernah pun rasa perkataan BAHAGIA tu dalam hidup nana...kalau lah nana tahu pengakhiran nya nana akan disakiti,nana takkan sesekali memulakan kisah percintaan nana...kalau lah masa tingkatan 3 dulu nana tak main cinta,nana rasa nana takkan sesakit sekarang ni...orang kata,perjalanan beribu batu tu bermula dengan satu langkah...kalau nana tak memulakan langkah terbabit dalam CINTA,confirm nana takkan jadi camni..at least nana tak sedih bila nana takde sesiapa kat sisi nana...

tapi sekarang dah terlambat...menyesal pun dah takde guna jugak kan...nana redha je lah apa pun nak jadi dengan nana...nana pasrah percaturan Allah kat nana...tapi nana tetap tunggu Adam nana cari nana..dia pun mesti tengah cari nana..nana kan tulang rusuk dia yang hilang..ya,nana akan tetap tunggu dia walau lama camne pun..sebab nana yakin,dia sorang je yang akan lindungi nana nanti..dia sorang je yang akan ada di sisi nana walau apa pun yang terjadi kat nana...

tetiba teringat ayat ni.."CINTA itu ibarat sang rama-rama. Semakin kita mengejar,semakin dia lari menjauh. Namun, bila kita sudah berhenti mengejar,tak mustahil sang rama-rama tersebut akan datang kepada kita."

nana cuma manusia biasa..nana banyak kekurangan..nana cuma mencari orang yang mampu melengkapkan kekurangan nana..nana tak pernah harapkan lebih,cukup sekadar dia boleh membimbing nana,jadi sahabat,kekasih dan suami yang baik untuk nana..cukup kalau dia boleh gembirakan nana..tu je..nana tak harapkan pun dia anak jutawan,punya harta kekayaan yang menggunung..kalau si dia tak punya harta pun,nana terima je dia seadanya...sebelum sebelum ni pun nana couple,tak pernah pulak dengan anak orang kaya..semua biasa biasa je...bagi nana,harta boleh dicari..bumi Allah ni luas..banyak lagi yang kita tak jumpa..tapi kalau hati yang miskin,susah..cuma Allah je yang boleh bagi hidayah kat dia...

harap sangat yang lepas ni nana takkan kecewa lagi..nana nak jadi kuat..walau sakit camne pun hati nana,nana cuba untuk terus senyum...kalau nana nangis pun,belum tentu orang yang buat nana sedih tu tahu yang nana nangis sebab dia kan?

You May Also Like

0 budak cakap-cakap