tetibe rasa nak kawin awal..^__^

assalamualaikum..haihh..dah lame tak update blog nih...kak limah anak pakcik meon jual ayam kat pekan pun dah tanye mana nana menghilang,sampai tak update update blog ni...hahaha..sebenarnya nana tak la pergi mana mana,ade aihh duk kat rumah ni..mengubat hati yang walang...kenapa ayat berbunga bunga cinta ni??haishh


bukan nana malas nak update..banyak sebenarnye cerita nak tulis kat blog ni...tapi semuanya berbaur isu perasaan ye lah,tak semua orang nak tahu kan kisah kisah yang terlalu private orang haa...sebab tu nana tak update blog..nanti boring pulak reader nana(*aisshhh,ader reader ke blog aku ni??) hukhukhuk...ye lah,nana sedar,nana ni bukan blogger yang cantik,senang nak kaut perhatian reader2 kat luar sana..nana ni cuma blogger picisan yang diibaratkan bagai melukut di tepi gantang jek..(*cewah,makin lama makin berbunga ayat,dah boleh jadi bunga bunga cinta seterusnya jadi sekebun cinta yang berbunga nyanyian ziana zain kening terangkat @___@)


tapi,yelah,hakikatnye bukan senang nak tarik pembaca datang blog kita...kadang kadang kita tulis blog,tapi macam takde sape je yang nak baca..alahai..kecik hati nyahh tau...hikhikhik...tapi takpe la,nana sabar bercakap sorang sorang nih...status blog picisan itu dah tercopp kat dahi aku...arghhh..noobnye aku...

oke,tetibe merepek meraban...balik kat tajuk..mesti ade orang cakap camni...

hapee la..tajuk poyo yo'yo ooo je..tapi tulis tah pape...
heii...chill la bro,nana nak citer la ni..sekeh karang,tak sabar betul...(*bertukar kang jadi otroman baru tawww)

ni haa..tengahari tadi masa nana khusyukk sangat sangat pecahkan Chuzzle dengan jayanya,tetibe abah nana panggil..


abah :  nanaa!!kawan kamu datang ni haa,anak pak Abeh(*pak Abas sebenarnyemaaf atas penggunaan loghat Perak yang tinggi)
 aku : (dengan terkejut beruknye sikit lagi nak jadi beruk) hah??Fatihah ke??
abah : ye la..pegi la nengok..
aku : okess...

terjengul je muka aku kat pintu,tetibe....

fatihah : rosss!!lame dah tak jumpe ko...
aku : tehaa..wehh,sape ni??anak ko ke??(memandang tepat kat sorang dak kecik yang dia dukung)
fatihah : yelah,anak aku la..tu laki aku..(*dia tunjuk kat aku laki dia)
aku : (dengan menyelapnye) wehhh..comel giler anak ko...siyes comel..

dari situ,mula la nana merepek repek..tanya macam macam..suka nya nana tengok dorang..bahagia sangat sangat walaupun dorang kawin dalam usia muda...siyes..terasa macam nak kawin awal pulak..(*aishhh gatal letteww) hehh,bukan gatal oke..tapi nana pernah terbaca satu hadis ni(tegur kalau nana salah oke) kalau kita kawin dalam usia yang muda syaitan akan menangis sebab dia dah tak mampu nak hasut kita supaya buat maksiat lagi...(*betul tak??) 



katakan Ya!! pada nikah...hikhikhik...semangat pulak nana ni...sekeh nanti...alooo,tamo la sekeh,sakit woo...hehe..insyaAllah,nana pun manusia biasa yang sedang mencari keredhaan Allah..

jodoh ditentukan oleh Allah sewaktu kita berumur 4 bulan di dalam kandungan ibu...(Malaikat akan tulis nama kita,rezeki,kerja,kahwin dengan siapa,cerai atau tidak,anak berapa,dan semuanya tentang diri kita....~Ustaz Azhar Idrus

ya,nana tunggu takdir nana..hehehehe...kepada Nur Fatihatul binti Abas,aku doakan kau n family kecil kau sekarang ni bahagia..(*yang penting,aku geram nak cubit cubit pipi anak kau..anak kau tak banyak ragam..hehehe)


tak lupa jugak untuk korang korang yang single mingle macam nana,moh le amalkan doa kat atas ni..ni doa untuk dapatkan suami yang soleh...sesungguhnya Allah maha Mendengar setiap doa hambaNya..=)



You May Also Like

2 budak cakap-cakap