kecewa

by - 11:34 pm

Ya Allah..aku rasa kecewa sangat sangat hari ni...aku tak tahu kenapa..tiap kali aku terfikir kan hal belajar aku,mesti aku rasa seluruh tubuh aku tak bermaya...aku letih aku lemah...aku tak tahu lagi macam mana nak selesaikan maslah yang membaluti diri aku sekarang ni..aku terkesima dengan segala tamparan masalah ni...

Ya Allah..sungguh...aku dah takde kekuatan nak lalui semua ni lagi...aku rasa macam layaknya untuk mati je demi mengelakkan hal ni berterusan...aku tersepit..aku masih nak teruskan pembelajaran aku tapi bila terkenangkan masalah kewangan yang semakin menghimpit diri aku dengan keluarga aku, aku dapat rasakan yang impian aku semakin jauh ditelan angan angan...

Ya Allah...macam mana aku nak cari duit tambahan ni...takkan aku nak susahkan mak dengan abah lagi untuk bayar tambahan tu..Ya Allah,ujian apa kah ni untuk aku?adakah ni petunjuk untuk aku lebih membantu keluarga aku yang sekarang ni betul betul dalam kesusahan...takkan aku nak susahkan keluarga aku pulak...macam mana ni??sungguh aku sangat sangat bingung..aku sangat buntu...macam mana aku nak hadapi nya?aku sendirian..

Ya Allah..betul ke tindakan aku berhenti belajar ni adalah yang terbaik?aku cuma tak nak tambahkan kesusahan abah dengan mak..kalau lah masa tu boleh diundurkan,lebih baik aku buat dengan lebih baik..tapi tu macam pentingkan diri sendiri pulak...Ya Allah...pandu lah aku ke jalan yang betul...aku sangat sangat keliru,bingung memikirkan keadaan dan nasib aku lepas ni..macam mana...

Siapa yang tak sayangkan pelajaran...aku sayang sangat..tu cita cita aku dari kecik lagi untuk jadi jurutera..sekarang ni peluang tu dah dalam tangan aku setelah aku berpenat lelah mengharungi segala ranjau duri cemuhan orang dalam menuntut ilmu...tapi nampak gaya nya macam aku terpaksa lupakan cita cita aku yang dah ada dalam tangan ni untuk keluarga aku..aku bukan menyerah kalah..bukan..tapi demi masa depan keluarga aku,dengan kewangan yang tak mengizinkan aku terpaksa lupakan cita cita aku..

Sungguh aku rasa nak menangis malam ni..aku nak luahkan tapi takde orang yang nak mendengar...nak solat pun aku tengah cuti sekarang ni..aku benar benar dah hilang arah..kawan yang dulu konon baik sangat,sekarang ni entah ke mana..aku pun tak tahu..ni lah pengajaran yang terbaik untuk aku..

Entah laa...aku sangat sangat kecewa ni..lebih baik aku bersusah dengan keluarga aku sendiri..aku takkan ulangi lagi kesilapan ni..takkan..aku akan lebih berhati hati..lepas ni takkan ada ruang lagi untuk perkara ni terjadi di masa akan datang

You May Also Like

0 budak cakap-cakap