ramadhan


berjumpa lagi kita dalam bulan ramadhan tahun ni..alhamdulillah wa syukurillah masih diberi kesempatan olehNya untuk menunaikan ibadah puasa pada umur menginjak 21 tahun ni..huhu..aku rasa masih tak terlambat untuk mengucapkan selamat menyambut kedatangan Ramadhan Al-Mubarak kan?hehe semoga diberkati ibadah kita kali ini..



okeh,kali ni aku nak kongsi kan cerita aku..hoho..apa yang menarik sangat pun nak cerita?hahaha aii suka hati aku laa nak cerita pun,ini belog aku yang punya..hahahaha..emm,tak laa menarik sangat pun,u know what,i'm a boring person..that's why i'm writing in this blog because there's no one wanna hear my story..what a sad life rite?

ekceli,aku sambut 1 Ramadhan haritu bukan kat kampung,aku sambut kat Melaka..hajat kat hati nak cari peluang kerja laa kat sana memandangkan aku pernah menetap kat sana and aku tahu sikit sikit selok belok jalan kat sana even though aku bukannya duduk area Ayer Keroh dulu..hahaha..erm,nak kata pengalaman pertama puasa jauh pun tak laa jugak..aku dah biasa tinggal kat asrama, tapi kali ni lain sikit sebab aku puasa bukan kat tempat aku study,tapi satu tempat lebih matang iaitu alam mencari pekerjaan..

seriously, susah nya nak cari kerja..no no no,bukan cari kerja yang susah,NAK dapat kerja tu yang susah..semua dok suruh isi borang je,tapi call nya tak jugak..penat aku memusing satu bandar Melaka tu nak cari kerja,tapi satu pun tak panggil..sedih T_T..tapi aku yakin,rezeki tu ada je kat mana mana cuma aku kena kena usaha..usaha punya usaha,dah seminggu aku tak jugak dapat kerja,okey laa,aku give up..dengan duit aku makin nak habis,aku pun tak dapat kerja,so aku decide balik laa kampung..

so,here I am!! memang aku ditakdirkan jadi kampung girl maybe,huahuahua..tercongok je laa kat kampung ni tunggu any prince charming kot kot ade yang nak meminang aku yang tak berapa nak siap ni kan??hahahaha..*tangan di bahu mata ke atas* hahaha.. sangat laa kan..ada ke pun orang yang berkenan..hahahaha

so,apa pun terjadi,keep smile..because you don't know who might be fall in love with your smile rite?hahaha *gatal*  okey laa..tu je nak taip..babai..hehehe

p/s : selsema time puasa sangat laa tak cool..huhu

You May Also Like

0 budak cakap-cakap