suratan atau kebetulan?


alhamdulillah,hari ni Allah masih lagi memberi nyawa kepada aku untuk meneruskan ibadah puasa pada tahun ni..walaupun sahur pun masak ala kadar je,jadi laa kan..ada orang yang lebih kurang berkemampuan dari aku untuk bersahur..alhamdulillah..


okey,cerita pagi ni..apa yang suratan atau kebetulannya?dah macam tajuk lagu dulu dulu laa pulak kan..hahaha..okey,meyh nak story sikit..malam tadi ada laa satu kejutan buat aku..seriously its a surprise..ada sorang mamat ni,aku memang betul betul dah tanam dia hidup hidup dari life aku dan sekarang dia datang balik..nak menagih kasih mungkin..huhu

kenapa aku cakap dia MUNGKIN nak menagih kembali kasih yang aku dah buang tu?sebab nya kisah ni terjadi masa Tingkatan 5 kat Sekolah Menengah Teknik Seri Manjung...meh kita flashback balik apa yang dah terjadi...walaupun kisah ni sangat laa menyakitkan hati aku,tapi takpe laa..aku tak dendam,cuma aku takkan lupakan apa yang dia buat pada aku,tu je..

kisahnya jadi tahun 2009..aku tak ingat macam mana aku boleh suka dia,tapi yang pasti aku memang suka dia masa tu..SUKA diulangi SUKA..kalau tak silap start masa latihan fasilitator kot..okey laa,aku dengan mamat ni,nama dia Izwan,panggil Wan,kami ni dua dua exco tertinggi lembaga pengawas..aku bendahari agung,Wan ni Penolong Ketua Pengawas I which is wakil daripada pengawas vokasional..maklum laa,aku kan sekolah teknik,sekolah aku ada dua aliran,teknik dan vokasional,tapi sekarang dah jadi Kolej Vokasional pun..huhu..

Wan ni actually best student vokasional..kelas pun kelas first aliran dia laa..thats why aku suka diulangi aku suka bukan cinta kat dia..nak dijadikan cerita,aku start rapat dengan dia sejak latihan fasilitator laa..exco pengawas wajib jadi fasi untuk kemasukan pelajar junior tingkatan 4 masa tu..sebulan sebelum junior masuk,kitorang kena join latihan..kat situ bermula..

aku citer kat kawan baik aku masa tu,Nisa yang aku suka tengok Wan ni..dah laa pandai,boleh tahan laa jugak rupa..apa budak sekarang panggil,crush ehh?haa crush gituu laa..kebetulan,Nisa ni PEERS,dia join jugak latihan fasi tu dan dia pun ada affair dengan kawan sekelas Wan ni..cerita punya cerita,aku pun tak tahu macam mana boleh terlepas cerita kat dia aku suka dia..dulu aku baik woii..budak vokay semua takut nak kawan dengan aku sebab aku budak teknik,KE1..then,Wan tahu..ko tahu tak,dia memang melayan habis lahh aku kata,sampai seriously,aku ada laa jugak rasa macam jatuh cinta kan..

sebulan lepas tu,tahu apa jadi? dia boleh buat perangai..actually dia dah ada girlfriend..hoii,apesal kau tak cakap awal awal kat aku?kalau tak,takde bodoh aku nak melting bagai macam orang gila..aku memang pantang betul berkawan pastu tipu aku kata takde girlfriend padahal kau dah couple sampai setahun lebih apa kejadahnya kau nak curang?????!! aku kesian giler ngan girlfriend dia sebab girlfriend dia ingat aku nak rampas pakwe dia..eh hello,dia cakap kat aku dia single..so dengan bengang nya,aku tak contact langsung Wan tu sampai sekarang..

seriously,aku memang tak suka kawan dengan laki yang dah ada girlfriend sebab kalau aku kat tempat awek dia pun,memang aku marah pakwe aku bersuka suka layan pempuan tak tentu hala..sejak tu,putus laa kawan..kejadian tu pun masa awal tingkatan 5..lama lagi sebelum SPM..hahaha..sejak tu jugak,aku memang tak nak dikaitkan dengan dia lagi..

tapi semalam lepas 4 tahun berlalu,dia add aku weyhh..rasa macam tak percaya..tapi bukan bermakna suka tu boleh berputik lagi kan? aku dah ada AHMAD ZIKRI B MOHD ALI..aku sayang dia dan nak bina hidup sama sama..Wan tu cuma mimpi ngeri yang buat aku lebih matang je..nampak jugak semalam macam dia nak tautkan balik relation yang dulu tu,tapi no no no..aku siap cakap dah,aku dah nak kahwin..kawan je takpe..aku tahu dia dah putus dengan awek dia,mungkin dia sunyi so dia cari aku balik..memang TAK laa kan..aku maafkan dia,tapi sekali dulu dia dah tipu aku,aku memang susah nak percaya dah..dah laa dia buat aku macam tu dulu..rasakan pulak macam mana aku rasa dulu *waa jahat nya aku,nak balas dendam laa tu*

                                          yes,love is you my dear yayang (AhmadZikri) hehehe

no,bukan balas dendam,itu KARMA..moral of the story nya,nak kenakan orang fikir karma dulu okay..

okay laa,had ni je kisahnya..nanti ada kisah lagi aku taip lagi okeyhh..bye! assalamualaikum

p/s : sedap nasik goreng bujang tadi..hahaha *perasan* :p

You May Also Like

0 budak cakap-cakap